neděle 28. prosince 2008

Šetřit nebo utrácet v době finanční krize?

Někdo říká, že je potřeba v době finanční krize utrácet, aby krize ustala. Jiní říkají, že je potřeba šetřit. Tak co s tím? Osobně dál utrácím za to, co je pro mě důležité a byla bych nerada, aby z trhu zmizelo. Prostě v žádném případě nešetřím na zboží a službách, které chci kupovat i do budoucna. Firma, která je vyrábí nebo poskytuje potřebuje plynulý přísun peněz od svých zákazníků, jinak jí hrozí problémy. Možná toho někdy koupím i víc do zásoby nebo koupím dříve, než jsem plánovala. A to co nepotřebuju nekupuju, i kdyby to obchody rozdávaly skoro zadarmo. Moje peníze teď potřebují ty firmy, které mi opravdu dobře slouží, ne ty, co se mi snaží vtlouct do hlavy, že bez jejich výrobků se žít nedá a že je musí mít každý, jinak bude "out". A co vy? Jak hospodaříte s penězi v době finanční krize?

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Cenu jdou dolů, takže se dá lecos levně nakoupit. Myslím, že pokud se někdo choval rozumně před krizí, tak na ní teď může celkem snadno vydělat, nebo si dopřát věci za příjemnější ceny.

Mirek Háša řekl(a)...

Ti co jsou bez práce, to mají těžký. Třeba Jirku či poslance napadne, že šrovné je špatné řešení. Když uleví podnikům a živnostníkům nemusí se tolik propoštět.

Anonymní řekl(a)...

Neznate paysec od hellomobile?pry je to nejaka novinka.

Anonymní řekl(a)...

Mirek Háša:

Ten jim naopak ještě zvedne daně. spolehlivyobchod.cz

Mirek Háša řekl(a)...

Zase jsme šli nakupovat. Moje Chyrá Horákyně nalupovala jídlo a nějaké pití.
Já jsem se věnoval ostatním nabídkám s tím "Co bych potřeboval?".
Když jsme se sešli, mohl jsem své Chytré Horákyni sdělit: "To je věcí, miláčku, co nepotřebuji."

Mirek Háša řekl(a)...

Přiznejme si, že když máme zaměstnání nebo slušný důchod, tak nás krize moc nezajímá.
Nějaký státní dluh se nás zatím moc nedotýká.
Pravda, místo státního dluhu bychom mohli mít dobré zdravotnictví nebo dobře zametený chodník, upravený sad, hřiště pro děti, nová poliklinika, nová škola, opravené silnice ...
Státní dluhy ale musí někdo zaplatit. Již jsou tak velké, že je budou platit děti našich dětí.
Tak o co jde? Nás se to netýká!
Dá se to napravit?
Asi ano.
Musíme jít k volbám a volit ty, co myslí nejenom na svoji politickou stranu a své poslanecké platy, ale i na občany, kteří je volili.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,rád bych Vás pozval k návštěvě mého blogu www.monarchiemistorepubliky.blog.cz - zeptal se Vás, jak se Vám zamlouvá/nezamlouvá myšlenka přeměny republiky v monarchii.Děkuji za Váš zájem i čas - a omlouvám se pokud vnímáte tento vzkaz jako spam.S přáním všeho dobrého, Roman.

forex řekl(a)...

Ono taky záleží na příjmu, protože z ničeho neudělám mnoho.