neděle 20. července 2008

Pojištění domácnosti

Když jsem pojišťovala naši domácnost, ptala se mě paní z pojišťovny jakou hodnotu má vybavení jednotlivých místností. Předpokládala, že na tuto částku místnosti pojistím. Moje úvaha však byla jiná. Začala jsem od toho, co je to základní, co doma chci mít, bez čeho by se nám opravdu žít nechtělo. Pak jsem začala přemýšlet za kolik bych ty základní věci dokázala pořídit. Z toho jsem se dostala k pojistné částce, na kterou jsem chtěla domácnost pojistit. Moje rozhodnutí bylo pojistit jen základní věci, za "luxusní" věci se mi pojistné platit nechtělo.
Jak byste se rozhodli vy - pojistit vše nebo jen něco? A co je vlastně pro vás to základní?
Pokud jste zvídavé, detektivní povahy, možná by vás bavilo zapátrat v pojišťovnách po cenách pojištění a také jak se ceny pojištění (pojistné) mění v závislosti na pojistné částce.
Pozn:
Pojistná částka: lidově řečeno, pokud dojde k tomu, že pojišťovna bude mít povinnost zaplatit vám nějaké škody, tak vám nikdy nedá víc než je pojistná částka. Pokud jsou škody menší, dá vám méně než je pojistná částka. Pojistná částka se domlouvá dopředu v pojistné smlouvě.

Žádné komentáře: