čtvrtek 7. srpna 2008

Lumíkovo dilema

V Barborčině knihovničce je také knížka Lumíkovo dilema od D. Hutchense. Mám ji doma a opakovaně se k ní vracím. Tahle knížka je krátká a výstižná. Pomáhá mi udělat si pořádek ve svém vlastním životě. Bez toho, že bych věděla co je pro mě skutečné důležité a co mi přináší radost si jaksi nedokážu představit, že bych mohla chytře vydělávat a utrácet peníze a chytře nakládat se svým časem.
Dělat si pořádek ve vlastním životě není vždy úplně příjemné. Člověk může najednou dostat strach, že vyhodí něco co by se mu v budoucnu hodilo. O strachu má Barborka v knihovničce také knížku. Knížka se jmenuje Kam se poděl můj sýr a napsal ji Spencer Johnson. V knížce se píše o špatném strachu - strachu, který člověka paralyzuje, ochromuje. Také znám strach a ne vždy jej považuju za svého nepřítele. Můj strach mě dokáže nejenom vyděsit, ale i nastartovat, abych začala něco dělat. Abych začala dělat něco, co mi pomůže. Kamarádím se s dobrým strachem. Musím ale přiznat, že někdy se přeci jenom vetře i ten špatný strach.

Jak jste na tom vy? Který strach vás navštěvuje častěji?

Žádné komentáře: